Cum să vă planificați nunta în pași simpli

Felicitări pentru logodna voastră! Acum ca v-ați hotărât să vă uniți destinele următoarea întrebare este când și unde va avea loc marele eveniment. Vă lăsăm mai jos câțiva din cei mai importanți pași pentru a va organiza cât mai ușor nunta.

Perioada și tipul de nuntă

 

Sfatul nostru, pentru primele momente, când începeți să vă organizați nunta, ar fi să vă gândiți în mare ce anotimp preferați pentru nunta, cum sunt vacanțele și zilele libere și ce evenimente aveți deja planificate în acea perioadă.

 Cum vreți sa fie nunta voastră: una mare (cu toți cunoscuții) sau una restrânsă (doar prieteni apropiați și familie)? În aer liber sau în interior? O data ce clarificați aceste aspecte va începe să prindă contur nunta și puteți să vă faceți un plan de bătaie.

Tematica

 

Următorul pas ar fi să vă alegeți o tematică pentru nuntă. Acest lucru ar trebui ales în funcție de dorințele și felulul vostru de a fi. Ce variante de nuntă ar fi: nunta modernă sau clasică, vintage sau glamour? Vă recomandăm să adunați idei din reviste, Pinterest sau Instagram. Gândiți-vă la nunțile care ați participat: ce v-a plăcut sau ce ați face diferit.

 

Buget

 

Dacă până acum am vorbit de lucruri mai simple, e momentul să trecem la chestiuni mai serioase, adică bugetul. Este important să vă setați un buget pentru nunta și să încercați să vă încadrați în acesta. Puteți să faceți tabele în excel unde sa treceți toate cheltuielile, sau dacă sunteți de moda veche puteți să folosiți un caiet în care să notați toate detaliile.

 

Locația, biserica și starea civilă

 

În funcție de tematica aleasă pentru nunta e momentul să alegeți o locație. Ar fi bine să vă orientați cât de repede și să rezervați locația preferată. De obicei locația are un meniu predefinit, pe care îl puteți degusta, din care puteți alege în funcție de preferințe.

 

Dacă tot ați rezolvat cu locația, trebuie să treceți și pe la biserica să vorbiți cu preotul și să faceți o rezervare și acolo. Cu 11 – 14 zile înainte de data dorită pentru starea civilă trebuie să depuneți dosarul de căsătorie la primăria locului de domiciliu ori de reședință al unuia dintre voi.

 

Invitații

 

Dacă ați stabilit data și locația e momentul să faceți invitațiile și listele cu cine doriți să participe la eveniment. E bine să printați câteva exemplare în plus și să le personalizați în funcție de tematica nunții. Mai nou este la modă să faceți o pagină web cu toate detaliile sau să folosiți o aplicație pentru a comunica cu invitații.

 

Furnizori

 

Și cum e unul din cele mai importante momente din viața voastră trebuie să existe cât mai multe dovezi! Trebuie să vă căutați fotograf și cameraman să imortalizeze toate momentele. O opțiune tot mai des întâlnită este alegerea unui wedding planner care poate să va ajute cu toți pașii.

 

Muzica este esențială și dă tonul petrecerii. Puteți opta pentru o formație live sau un Dj.

Mai puteți opta să aveți momente de dans și muzicale sau photo booth-urile sunt foarte distractive.

 

Să nu uitați să faceți programări pentru la coafor/ frizer ți pentru machiaj. E bine să nu faceți schimbări majore și să testați serviciile înainte de marele eveniment.

 

Ținutele

 

Dacă pentru domni e mai ușor să aleagă un costum elegant care să îi reprezinte, alegerea rochiei de mirese poate fi mai dificilă. De aceea vă sugerăm să mergeți cu persoane apropiate (mama, sora, prietenele) și să vedeți ce tip de rochie vi se potrivește. Țineți minte că rochia trebuie comandată cu 2-3 luni înainte să aveți timp de probe.

 

Vizitați sau uitați-vă pe internet de variante de verighete, aveți multe optiuni.

 

Desfășurătorul nunții

 

Dacă aveți un wedding planner, vă poate ajuta să faceți un desfășurător pentru ziua cea mare. E important să știți când trebuie să ajungeți la starea civila, biserică și locație. Odată făcut un desfășurător vă ajută să fiți organizați și să mai treacă din emoțiile că ați uitat ceva.

 

Confirmări

 

Cu 7-10 zile înainte de nunta va trebui să transmiteți locației numărul de meniuri așa că luați confirmări de la persoanele invitate. Unele vă vor anunța din timp, altele au nevoie să îi sunați voi. Dedicați-vă 2 ore să sunați invitații să vedeți dacă pot participa la nuntă.

 

Mărturii

 

Și cum nunta voastră va fi una de neuitat, invitații trebuie să plece cu o amintire de la eveniment. Pot fi prăjituri, o sticla de vin sau puteți merge către ceva mai non-convențional, dar foarte la modă, un magnet cu poze de la nunta care să îl pună invitații pe frigider.

 

Sperăm ca această listă să vă ajute să vă organizați nunta voastră de vis.

 

Nu în ultimul rând, e nunta voastră, distrați-vă și bucurați-vă de fiecare moment.

Data: 18.02.2020

© 2020 AROMA  EVENTS

#restaurantuldinlivada

Calea Turzii 329, Cluj-Napoca

 info@restaurant-aroma.ro

ANPC

  • Facebook
  • Instagram
  • Grey LinkedIn Icon
  • Grey YouTube Icon